PLÖTZ

Romantika u mlýnů a vodopádů

Výchozí bod: Ebenau, 630 m (parkoviště ca. 1 km před severním vjezdem do místa)

Ráz cesty: zajímavé putování na jednoduchých cestách, v oblasti Plötz je ale nutný jistý krok a odolnost proti závratím

Doba pochodu: přes Plötz 45 min, na Watzmannblick, cesta zpět 45 min

Výškový rozdíl: 100 m

Opěrné body: v Ebenau, hostinec Schroffengut

Mapa: KOMPASS č. 17

Na cestě ze Salcburku do Solnohradska se vyplatí odbočka a malý výlet do Ebenau, kde se dříve nacházelo mnoho vodních mlýnů. Mlýny v Plötz, malé zakryté rokle s nádhernými koupacími tůněmi, jsou láskyplně restaurované.

Výstup: Vycházíme z parkoviště (informační tabule), následujeme směr asfaltované cesty vedoucí k sídlišti. Odbočíme přibližně po 50 m doleva (směrová tabule „Naturpark Plötz“). Štěrková cesta vede do lesa a k mlýnu Pertiller, který byl postaven již v roce 1710. Kolem mlýna Eder  přijdeme k rozcestí: Nenechte si tady ujít krátkou odbočku k nádhernému 25 m vysokému vodopádu. Cesta vpravo (směrová tabule „Höhenweg“ na Watzmannblick”) oproti tomu vede k mlýnu Schroffenau – již v roce 1540 zmíněná dřevěná stavba stojí v mimořádně krásné poloze nad vodopádem. Za ním teče potok Rettenbach z nádrže Koppl. Tady se dáme doleva přes lávku (směrová tabule „Watzmann blick“) a vy jdeme na lesnatý vrch, z kterého je možné sejít dolů po široké cestě vlevo. Mnohem hezčí je ale následovat po stezce rovně. V pohodlném výstupu a sestupu – podél kříže a přes malý průtok potoka dojdeme k odbočce, po které je možné při jasné viditelnosti sestoupit poněkud náročně po strmé odbočce až na výhled Watzmannblick.

Sestup: Vlevo vede označená horní stezka dolů do Ebenau. Před loukou se cesta dělí. Rovně dojdeme do vsi, odbočíme zdeale doleva, pokračujeme podél kraje lesa a kolem hostince. Nad několika domy se cesta vede doleva směrem ke koupališti „Naturbad Plötz, Wasserfall“. Na dalším rozcestí vystoupáme rovně nahoru a odbočíme nyní doprava (“Arnoweg”) dolů. Ještědále doprava se dostaneme opět do rokle potoka  Rettenbach a přes lávku k mlýnu Pertiller. Nyní doprava k mlýnům Schildlauer a Hofbauer. Nakonec půj-deme po cestě na louce k silnici, vedle které přijdeme po levé straně až na parkoviště.

HEITZMANN, WOLFGANG. Velký turistický průvodce Solná komora.Redakce českého vydání Mgr. Eva Jansa. 1. Vydání 2009. KOMPASS-Karten GmbH-Rum/Innsbruk-Österreich.319s.

zpět na tipy na výlety

[úvodní strana] [ubytování] [příjezd] [tipy nejen na výlety] [Gosauská jezera] [kolem Ödensee] [Loser] [Trisselberg] [Tauplitzalm] [údolí Echerntal] [údolí Koppental] [Plötz] [Grundlsee] [fotogalerie] [ceník] [kontakt]